PlayStation VR

Niebawem premiera nowego sprzętu od Sony. Dzięki ich uprzejmości mogłem przetestować sprzęt przed premierą wraz z dwoma demami gier. Na wstępie jednak suche dane, żeby poniższy tekst przynajmniej z pozoru przypominał recenzję. Pamiętajmy jednak, że to zaledwie namiastka testu oparta o wersje demonstracyjne softu.


SPECYFIKACJA

Nazwa produktu: PlayStation VR
Kod produktu: seria CUH-ZVR1
Data premiery: 13 października 2016 r.

Wyświetlacz

  • matryca OLED 5,7 cala o rozdzielczości 1920 × 1080 RGB,
  • częstotliwość odświeżania:120 Hz, 90 Hz,
  • pole widzenia: ok. 100 stopni

Mikrofon

  • zintegrowany

Czujniki

  • akcelerometr,
  • żyroskop

Złącza

  • HDMI,
  • USB

Wymiary zewnętrzne / masa

  • gogle VR: ok. 187×185×277 mm (bez uwzględnienia największego wystającego elementu, opaska na głowę maksymalnie skrócona), waga ok. 610 g (bez przewodu).
  • moduł procesora: około 143×36×143 mm (bez uwzględnienia największego wystającego elementu), waga ok. 365 g

Funkcje modułu procesora

  • przetwarzanie dźwięku 3D,
  • ekran społecznościowy (tryb odzwierciedlania, tryb oddzielania),
  • tryb kinowy

No dobra, specyfikacja zaliczona, ale to możecie znaleźć na stronie producenta. Przyzwyczailiśmy się już zresztą do tego, że rozwiązania VR na prezentacjach wyglądają świetnie, ale w rzeczywistości nie potrafią sprostać własnemu marketingowi.
Jak gogle PlayStation VR sprawdzają się w praktyce?

Zacznijmy od sprzętu. Od razu widać lata doświadczenia Sony w projektowaniu headsetów. Świetnie spasowane elementy, solidna obudowa gogli i rozbudowane, lecz nadal intuicyjne możliwości regulacji. Nie miałem problemu z dopasowaniem, ostrością obrazu ani parowaniem szkieł w trakcie korzystania, co niestety zdarza się w konkurencyjnych konstrukcjach.
Poza tym są po prostu śliczne. Ja wiem, że to nie jest najważniejszy argument przy zakupie, ale wypada docenić dobry projekt.

Czas na odpalenie. Gogle współpracują z kontrolerami Playstation MoVe i o tym więcej za chwilę. Na początek mamy kalibrację czujników i możemy startować.
Podczas testów sprawdziłem 2 tytuły: Until Dawn: Rush of Blood i The London Heist Getaway. W zasadzie po trailerach nie zapowiadało się nic ponad to, co widziałem do tej pory, ale z VR jest tak, że żaden film nie jest w stanie pokazać końcowego efektu w stu procentach.

Pierwszy tytuł na zapowiedziach wygląda tak

I w sumie się zgadza. Dynamiczne połączenie horroru, kolejki górskiej i FPSa. Grafika jest niezła, choć widać tu momentami uproszczenia w stosunku do AAA wydawanych nawet na konsole. Nie wiem czy to kwestia wczesnego demo, czy konieczność, wynikająca z ograniczeń sprzętowych. To jednak nie wszystko.

Nie da się pokazać jak doskonale wpływa na immersję fakt skalibrowania długości twojej ręki z animacją na podstawie położenia Move. Wyświetlane przez gogle łapki postaci ruszają się dzięki temu dokładnie tak jak ręce gracza, a potrząśnięcie kontrolerem przeładowuje broń. To jest esencja zajebistości. Jeśli pamiętacie jaką rewolucją były w salonach gier pierwsze kontrolery w kształcie pistoletów to zrozumiecie „ten óczóć”. Do tego wysoka rozdzielczość samych gogli, bardzo dobra jakość dźwięku i w zasadzie, jedyne czego mi brakuje w tej chwili, to ostateczna wersja gry i własny komplet PS VR.

Jestem zachwycony.

PlayStation VR

PlayStation VR
10

Jakość wykonania

10/10

    Jakość obrazu

    10/10

      Wygoda użytkowania

      10/10

        Poziom immersji

        10/10

          Ocena całości

          10/10

            ZALETY

            • Jakość wykonania
            • Rozdzielczość obrazu
            • Genialne połączenie kontrolerów MoVe z goglami VR

            WADY

            • Jeszcze nie mam swojego zestawu:(

            Share This!

            11 thoughts on “PlayStation VR”

              1. serio? najtańszy VR (nie mówię tu o popierdółkach typu cardboard..) i to w takiej jakości, wcale nie odbiegającej od dwa razy droższej konkurencji i cena? Cena jest świetna, zwłaszcza, że to nei jest jakiś gadżet, tylko faktycznie zupełnie nowy wymiar grania.

            Leave a Reply

            Your email address will not be published. Required fields are marked *