APLIKACJA
Aparaty obsługiwane są przez nową wersję aplikacji, która podobnie jak w wyższych modelach, oferuje rozbudowane ustawienia dla filmowania i fotografowania.
Do wyboru mamy tryby tylnej kamery:
- Nocne zdjęcia,
- Ultra-Res,
- Kolor spotowy (Zdjęcie),
- Portret (Zdjęcie),
- Pro (Manualny),
- Panorama,
- Podwójny zapis,
- Zdjęcie,
- Skaner,
- Film,
- Film poklatkowy,
- Zwolnione tempo,
- Podwójny zapis (Wideo),
- Kolor spotowy (Wideo).
Dla przedniego aparatu natomiast:
- Portret,
- Kolor spotowy,
- Zwolnione tempo,
- Film poklatkowy,
- Podwójne nagrywanie.
Ulubione tryby można sobie przenieść na dolną belkę aparatu, by mieć do nich szybki dostęp podczas fotografowania.
Ustawienia manualne znajdują się w zakładce Pro zarówno przedniej jak i tylnej kamery. Pozwalają one na nieco większą swobodę podczas wykonywania zdjęć niż automatyczne presety. Dla tylnej kamery możliwe jest ręczne ustawienie:
- sposobu pomiaru ostrości,
- balansu bieli,
- czasu otwarcia migawki,
- czułości ISO,
- korekty ekspozycji.
W przypadku kamery przedniej tryb manualny pozwala na zmianę:
- balansu bieli,
- czasu otwarcia migawki,
- czułości ISO,
- korekty ekspozycji.
Przesunięcie palcem w dół w każdym z trybów uruchamia dodatkowe menu z najistotniejszymi opcjami.
TRYBY
Standardowo znalazł się tu tryb o nazwie Portret z efektem małej przysłony, pozwalający na regulację stopnia rozmycia tła na fotografiach. Dodatkowo mamy tu jeszcze Podwójny zapis służący do ujęć wykonywanych równocześnie przednią i tylną kamerą.
Zoom optyczny polega tu na przełączaniu się między obiektywem szerokokątnym i podstawowym. Poniżej przykład powiększenia uzyskiwanego w ramach tej samej sceny.
Wykonanie czarno-białego zdjęcia lub filmu z pozostawieniem jednego, wybranego wcześniej akcentu barwnego umożliwia tryb kolor spotowy.
Dzięki Google Lens możemy wyszukać przedmioty w kadrze w zasobach internetowych i sklepach, przetłumaczyć tekst lub zeskanowanie kod QR.
Zakładka Filtr na żywo pozwala na fotografowanie ze zmieniającym kolorystykę presetem zarówno przednim jak i tylnymi obiektywami.
Dzięki funkcji HDR wykonamy zdjęcia w podwyższonej rozpiętości tonalnej i uzyskamy więcej detali w skrajnie ciemnych i jasnych partiach kadru. Efekty są tak dobre, że praktycznie przez cały czas miałem ten tryb ustawiony na „Auto”.
Oprogramowanie aparatu umożliwia wykonanie panoramy w obu kierunkach płaszczyzny poziomej. Ujęcia składowe klejone są bez widocznych przejść tonalnych czy błędów łączenia obiektów, choć podobnie jak w modelu Neo – zdarzają się przepalenia przy bardziej kontrastowych ujęciach.
Tryb Nocne zdjęcia pozwala na fotografowanie nocą bez użycia statywu. Kadry są jaśniejsze niż z modelu Neo, ale wciąż wyglądają w miarę naturalnie i mają sporo detali.
Zdjęcia makro, podobnie jak w pozostałych modelach serii Edge, możemy wykonywać obiektywem szerokokątnym przy użyciu całej matrycy. Poniżej przykładowe ujęcia z zastosowaniem Macro Vision.
Tradycyjnie wrzucam też pełny kadr i jego wycinek bez żadnej obróbki, by pokazać jak matryca Motoroli Edge 30 Fusion rejestruje detale.