APLIKACJA
Aparaty obsługiwane są przez nową wersję aplikacji, która podobnie jak w wyższych modelach, oferuje rozbudowane ustawienia do fotografii i filmowania.
Do wyboru mamy tryby tylnej kamery:
- Nocne zdjęcia,
- Skaner,
- Film Poklatkowy,
- Zwolnione tempo,
- Kolor Spotowy,
- Ultra-Res (50 Megapikseli),
- Fotobudka,
- Podwójny zapis (zdjęcie),
- Podwójny zapis (wideo),
- Portret,
- Kolor spotowy (Zdjęcie),
- Kolor spotowy (Wideo),
- Portret (Zdjęcie),
- Pro (Manualny),
- Panorama,
- Zdjęcie,
- Film.
Dla przedniego aparatu:
- Portret,
- Kolor spotowy,
- Zwolnione tempo,
- Film poklatkowy.
Ulubione tryby można sobie przenieść na dolny pasek zakładek, by mieć do nich szybki dostęp podczas fotografowania.
Ustawienia manualne znajdziemy w trybie Pro zarówno przedniej jak i tylnej kamery. Pozwalają one na nieco większą swobodę podczas wykonywania zdjęć niż automatyczne presety. Dla tylnej kamery możliwe jest ręczne ustawienie:
- sposobu pomiaru ostrości,
- balansu bieli,
- czasu otwarcia migawki,
- czułości ISO,
- korekty ekspozycji
- proporcji zdjęcia,
- formatu zapisu pliku (jpg/RAW),
- czasu samowyzwalacza,
- trybu lampy błyskowej.
W przypadku kamery przedniej tryb manualny pozwala na zmianę:
- balansu bieli,
- czasu otwarcia migawki,
- czułości ISO,
- korekty ekspozycji.
Początkujących miłośników mobilnej fotografii ucieszy zapewne zakładka Pomoc, oferująca szczegółowe informacje na temat wszystkich trybów aplikacji aparatu i ich stosowania.
TRYBY
Tryb Portret z efektem małej przysłony pozwala na regulację stopnia rozmycia tła na fotografiach. Działa on we wszystkich dostępnych ogniskowych 24, 35 i 50mm.
Fotobudka służy do wykonania serii czterech portretów, które zapisywane są jako kwadratowa kompozycja.
Zoom optyczny polega na przełączaniu się między obiektywem szerokokątnym, podstawowym i portretowym. Poniżej przykład powiększenia uzyskiwanego w ramach tej samej sceny.
Wykonanie czarno-białego zdjęcia lub filmu z pozostawieniem jednego, wybranego wcześniej akcentu barwnego umożliwia tryb kolor spotowy.
Tryb Google Lens umożliwia wyszukanie przedmiotów w kadrze w zasobach internetowych i sklepach, przetłumaczenie tekstu lub zeskanowanie kodu QR.
Filtry pozwalają na fotografowanie ze zmieniającym kolorystykę presetem zarówno przednim jak i tylnymi obiektywami.
Dzięki funkcji HDR wykonamy zdjęcia w podwyższonej rozpiętości tonalnej i uzyskamy więcej detali w skrajnie ciemnych i jasnych partiach kadru. Efekty są tak dobre, że praktycznie przez cały czas miałem ten tryb ustawiony na „Auto”.
Oprogramowanie aparatu umożliwia wykonanie panoramy w obu kierunkach płaszczyzny poziomej. Ujęcia składowe klejone są bez widocznych przejść tonalnych czy błędów łączenia obiektów, choć zdarzają się przepalenia przy bardziej kontrastowych ujęciach.
Tryb nocny pozwala na fotografowanie nocą bez użycia statywu. Zdjęcia nie są może tak rozjaśnione jak z konkurencyjnych modeli, ale za to wyglądają bardziej naturalnie i zachowują więcej detali.
Zdjęcia makro, podobnie jak w pozostałych modelach serii Edge, możemy wykonywać obiektywem szerokokątnym przy użyciu całej matrycy. Poniżej przykładowe ujęcia z zastosowaniem Macro Vision.
Tradycyjnie wrzucam też pełny kadr i jego wycinek bez żadnej obróbki, by pokazać jak matryca Motoroli Edge 40 Neo rejestruje detale.